პირველ ეტაპზე კომპანიები ედევნებიან ყველას, ვისაც კი ფული აქვს. თუმცა, თუ მართლა გსურთ მასშტაბის გაზრდა, უნდა ისწავლოთ, თუ როგორ უთხრათ უარი უამრავ სხვა პერსპექტივას.
მათ, ვისაც თავიანთი ბიზნესის მასშტაბები აინტერესებთ, მხოლოდ 10-დან 15% -მდე ზრდას არ სჯერდებიან. არამედ სურთ, რომ წელიწადში ის 50-დან 100 პროცენტამდე გაიზარდოს ან უფრო მეტიც. მიუხედავად იმისა, რომ ამგვარი ზრდა არ არის ადვილი, ძალიან მიმზიდველია ბევრი ბიზნესისთვის. გამოწვევა ის არის, რომ თუ მათ სურთ ამ ტემპით განვითარება, უნდა შეიცვალონ საქმის კეთების გზა. და ეს ცვლილება ნამდვილად რთული იქნება.
ერთ-ერთი ყველაზე ხისტი ცვლილება, რომელიც მათ სჭირდებათ, არის თუ ვინ წარმოუდგენიათ პოტენციურ კლიენტად და ვისზე ჰყიდიან. როგორც წესი, ბიზნესები, რომელთა შემოსავლები ერთიდან 10 მილიონ დოლარამდეა იყენებენ არასტაბილურ გაყიდვებს. ეს ხდება, როცა ისინი ნადირობენ ლიდერობისთვის და შემდეგ ერგებიან კლიენტის მოთხოვნილებებს და ცვლიან პროდუქციასა და მომსახურებას საჭიროებისამებრ, რა პერსპექტივებსაც დაინახავენ. მიუხედავად იმისა, რომ ასე შეძლებთ კარგი ბიზნესის შექმნას, თქვენ ვერ გახდით მას მასშტაბურს.
სისტემატურად ზრდისთვის ყურადღება უნდა გაამახვილოთ მცირე, შეზღუდულ პროდუქტსა და სერვისზე, რომლებიც მოემსახურება სამიზნე კლიენტების მოთხოვნებს. ეს არის ერთადერთი გზა, რომლითაც შეძლებთ გააუმჯობესოთ თქვენი პროცესების ეფექტურობა, იპოვოთ ნიჭი რაციონალურად, ეფექტურად მოამზადოთ თქვენი ხალხი და თანმიმდევრულად მიაწოდოთ ხარისხიანი პროდუქტი თუ სერვისი.
იმ კომპანიებთან მუშაობისას, რომლებსაც სურთ მასშტაბური ზრდა, უნდა დავიწყოთ მათი იდეალური მომხმარებლის განსაზღვრა არსებული მომხმარებლების ანალიზითა და იმ კომპანიების მოძიებით, რომლებიც იყვნენ მომგებიანნი, ადვილად ემსახურებოდნენ და ბიზნესის პრომოუტერები.
მას შემდეგ, რაც გვაქვს იდეალური მომხმარებლების კარგი მაგალითი, შეგვიძლია დავსვათ კითხვები, რომელიც განსაზღვრავს ჩვენს იდეალურ სამიზნე აუდიტორიას. ნებისმიერი პერსპექტივა, რომელიც არ შეესაბამება ამ პროფილს, უნდა იყოს დე პრიორიტეტული, მიუხედავად იმისა, თუ რამდენად მიმზიდველად გამოიყურება.
- როგორ აირჩევდი იდეალურ მომხმარებელს?
პირველი, რასაც ვუყურებთ არის დემოგრაფია. თუ როგორია თქვენი იდეალური კლიენტი გარეგნულად. რა მანქანას ატარებენ ისინი, რომელ სკოლებში დადიან, რამდენად დიდი ბიზნესია, რა ინდუსტრიას განეკუთვნებიან, ან სად არიან გეოგრაფიულად? ეს არის ის, რასაც ჩვენ აღმოვაჩენთ ინდუსტრიის ანგარიშებში ან კარგი და-Google-ვის მეშვეობით.
ეს ინფორმაცია გვეხმარება გავერკვეთ, თუ სად შეიძლება ვიპოვოთ ეს სამიზნეები და რა სტრატეგიები შეიძლება გამოვიყენოთ წარმატების უკეთესად მისაღწევად. რაც უფრო უკეთესად გავაკეთებთ ამას და უფრო რაფინირებული დემოგრაფიული დახასიათება გვექნება, მით უფრო გაადვილდება პროდუქტიული არხის პოვნა.
- რა ხდება თქვენი იდეალური კლიენტის გონებაში?
მეორე, რაც ჩვენ ვხედავთ, არის ამ ძირითადი მომხმარებლების ფსიქოგრაფიული ატრიბუტები. ეს არის მათი ღირებულებები, ეჭვები, პრიორიტეტები, ტენდენციები და ჩვევები. ეს ყველაფერი გვეუბნება, როგორ ფიქრობენ და რა ხდება მათ გონებაში. კარგი ფსიქოგრაფიული პროფილით, ჩვენ შეგვიძლია გავიგოთ, რა მიიქცევს მათ ყურადღებას, რაში ეპარებათ ეჭვი და როგორ იღებენ გადაწყვეტილებას.
ეს გვიჩვენებს, თუ როგორ უნდა მივყიდოთ საუკეთესოდ და როგორი პოზიციონირება უნდა ჰქონდეს ჩვენს პროდუქციასა და მომსახურებას მათი მოთხოვნილებების დასაკმაყოფილებლად. ეს გავლენას მოახდენს ყველაფერზე დაწყებული გამოსახულების სტილიდან, რომელიც ვიყენებთ ჩვენს რეკლამაში, დამთავრებული ტონითა და ტექსტის ენით კომუნიკაციის დროს.
- როდის არის საუკეთესო დრო იდეალურ მომხმარებელთან მისაახლოებლად და რა შეთავაზებით?
საბოლოოდ, ჩვენ გვინდა ვკითხოთ საკუთარ თავს, თუ რამ გამოიწვია ყიდვა ან ჩართულობა. ძირითადი მომხმარებლის მაგალითის გამოყენებით დავინახავთ, თუ რამ მისცა მათ ბიძგი საუბარის დასაწყებად, რამაც შემდგომ შეთანხმება გამოიწვია. ეს შეიძლება იყოს შიდა მოვლენა – მაგალითად თანამშრომელის აყვანა ან ოფისის გადატანა. ასევე შეიძლება იყოს გარე ფაქტორები, როგორიცაა ახალი რეგულაციის ამოქმედდება, ახალი კონკურენტი, ინდუსტრიის ტექნოლოგიის ან ეკონომიკური ცვლილება.
ეს მოვლენები გვიჩვენებენ, როდისაა საჭირო კომუნიკაციის დაწყება. თუ ძალიან ადრე მოგივათ, კრახით დაასრულებთ; ხოლო თუ დააგვიანებთ შესაძლოა შანსი ხელიდან გაუშვათ. ამის სწორად გაკეთება გაზრდის თქვენი გზავნილის გავლენას და მნიშვნელოვნად გააუმჯობესებს თქვენი გაყიდვების ეფექტურობას.
ასევე მნიშვნელოვანია დაგეგმარება და გაანალიზება ნებისმიერი ჩამორჩენისა თუ შეფერხების, რაც ხდება ამ მოვლენათა შორის გაყიდვების მოლაპარაკების დაწყებიდან. ცოდნა იმისა, რომ თქვენი ძირითადი მომხმარებელი ჩვეულებრივ ეძებს თქვენს შემოთავაზებებს ღონისძიებამდე ექვსი თვით ადრე ან სამი კვირის შემდეგ მნიშვნელოვანია თქვენი მესიჯების დროში გასაწერად.
ძირითადი მომხმარებლის კონკრეტული პირობებით მკაფიოდ განსაზღვრით, თქვენ შეძლებთ იყოთ უფრო სტრატეგიული და ქმედითი გაყიდვის პროცესში. კიდევ უფრო უკეთესია იქნება, თუ გაამარტივებთ მიწოდებასა და ოპერაციების მართვას, რადგან ამ შემთხვევაში ფოკუსირდებით მხოლოდ რამდენიმე პროდუქტსა და მომსახურებაზე, თითოეულ მომხმარებელზე გადაწყვეტილების მორგების მაგივრად.