ჯენერალ ელეკტრიკის ცვლილება აჩქარების პროცესის მიმოხილვა

1989-1990 წლებში „ჯენერალ ელეკტრიკმა“, პრობლემათა გადაჭრისა და მომსახურე პერსონალის ქმედითუნარიანობის გაძლიერების მიზნით პროგრამა განახორციელა. კომპანიამ დაიქირავა გუნდი , ჯეკ უელშის ხელმძღვანელობით. ეს პროექტი განახლებული სახე იყო იაპონური ხარისხის მოდელის,რომელიც მოდის ინდუსტრიაში იყო დანერგილი. შემუშავებული გეგმა დიდ წარმატებას უქადდა მათ, თუმცა უელში იმედგაცრუებული დარჩა ბიზნესის ცვლილებებთან კომპანიის ადაპტირების შეფასებით. მუშაობის პროცესში იგი მიხვდა, რომ „ჯენერალ ელექტრიკი“( […]
02.10.2019

1989-1990 წლებში „ჯენერალ ელეკტრიკმა“, პრობლემათა გადაჭრისა და მომსახურე პერსონალის ქმედითუნარიანობის გაძლიერების მიზნით პროგრამა განახორციელა. კომპანიამ დაიქირავა გუნდი , ჯეკ უელშის ხელმძღვანელობით. ეს პროექტი განახლებული სახე იყო იაპონური ხარისხის მოდელის,რომელიც მოდის ინდუსტრიაში იყო დანერგილი. შემუშავებული გეგმა დიდ წარმატებას უქადდა მათ, თუმცა უელში იმედგაცრუებული დარჩა ბიზნესის ცვლილებებთან კომპანიის ადაპტირების შეფასებით. მუშაობის პროცესში იგი მიხვდა, რომ „ჯენერალ ელექტრიკი“( და ყველა ვინც პორექტში მონაწილეობას იღებდა) ახალ ერას ქმნიდნენ. და ისინი ვინც მოერგებოდნენ ამ სტრუქტურას ყველაზე სწრაფად, გადარჩებოდნენ ყველაზე ადრე. უელშმა დაავალა გუნდის კონსულტანტებს (მათ შორის სტივ კერს, რომელიც უნდა გამხდარიყო ჯენერალ ელექტრიკის სწავლების მთავარი ოფიცერი) აეთვისებინათ ინდუსტრიული და სამეცნიერო საუკეთესო გამოცდილება მენეჯმენტის გარდაქმნის სფეროში და დაბრუნებულიყვნენ ჯენერალ ელექტრიკსში, რათა მენეჯმენტისთვის ცოდნა ყველაზე იოლი გზებით გადაეცათ. შედეგი იყო ე.წ. ცვლილების აჩქარების პროცესი, რომელსაც ჯენერალ ელექტრიკსი დასახული სტრატეგიის „ქუდად“ მოიხსენიებს.

ცვლილებათა ეფექტურობის განტოლება:

გუნდს შესწავლილი ჰქონდა ასობით პროექტი და ბიზნეს-ინიციატივები. მათი ერთ-ერთი მოსაზრება იყო ის, რომ უმაღლესი ხარისხის ტექნიკური სტრატეგიული გამოსავალი არ წარმოადგენდა წარმატების გარანტიას. უამრავი წარუმატებელ პროექტს ჰქონდა შესანიშნავი ტექნიკური გეგმები. ამგვარი პროექტის მაგალითია სიბელის მომხმარებელთან ურთიერთობის მენეჯმენტის სისტემის (Siebel Customer Relationship Management (CRM) system) დანერგვა კომპანიაში. როგორც წესი, ყველაზე შრომატევადი ტექნიკური სტრატეგიაა – ტექნოლოგიისა და საინფორმაციო სისტემების (hardware & software) გამოყენება, კადრების გადამზადება და ა.შ.

გუნდმა აღმოაჩინა, რომ არა ტექნიკური სტრატეგია, არამედ სწორედ კულტურული ფაქტორების მიმართ უყურადღებობა ზრდის პროექტის ჩაშლის რისკს და მიჰყავს მარცხამდე. მარცხი შეგვიძლია განვსაზღვროთ, როგორც პროექტისთვის მოსალოდნელი სარგებელის დაკარგვა (სარგებელი, რომელიც, უპირველეს ყოვლისა, ხსნის პროექტის არსებობას).

 

მათ შექმნეს ცვლილებათა ეფექტურობის განტოლება – ეფექტურობა=ხარისხი X ცვლილების მიღება. სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, პროექტში საზოგადოებრივი მხარის განსაზღვრა ისეთივე მნიშვნელოვანია, როგორც ტექნიკური ასპექტისა. რადგან განტოლება გამრავლებით არის შედგენილი, თუ პროექტის ტექნიკური ხარისხი 0-ია ან ცვლილებები ვერ მიიღო მენეჯმენტმა, მთლიანი ეფექტურობა 0 გამოდის. და ეს ფორმულა ყოველთვის დაფიქსირდება, თუკი მას გამოცდით საკუთარ პრაქტიკაში.

 

მსგავსი სიახლეები

Genova Diagnostics მსოფლიოში ცნობილია, როგორც ,,მომავლის ლაბორატორია". ის წამყვან პოზიციაზეა სისტემაზე დაფუძნებული მიდგომის მიმართულებით, რომელიც ეხმარება ექიმებს პაციენტების პერსონალიზებულ მკურნალობაში და რაც მთავარია, ქრონიკული დაავადების ჩამოყალიბების პრევენციაში....

ონლაინ კონფერენცია: ხარისხის მართვა ჯანდაცვის სექტორში

MCI Group და IMS ბრიტანელ და ფრანგ პარტნიორ კომპანიებთან ერთად წარმოგიდგენთ პირველ ონლაინ კონფერენციას კლინიკებში ხარისხის დანერგვისა და სერტიფიცირების პროცესის შესახებ. შეხვედრის განმავლობაში ბრიტანული კომპანიების, BSI-ისა და Intertek-ის წარმომადგენელი, ასევე...

შორსმჭვრეტელი მენეჯერები და „ინდუსტრია 5.0“

შორსმჭვრეტელი მენეჯერები და „ინდუსტრია 5.0“ ონლაინი ჩვენთვის ყველასთვის უკვე ყოველდღიურობაა. იმ პირობებში, როცა ჩვენ – ყველას პანდემიის გამო გვიწევს ნაკლები კომუნიკაცია პირისპირ, ჩვენი გონება იწყებს სხვაგვარად ფიქრს, ეჩვევა აზროვნების სხვაგვარ ფორმატს – კერძოდ, როგორ...