+995 579 671771 [email protected]

Nike შეიქმნა 1964 წელს, ამერიკელი სტუდენტის – ფილ ნაიტისა და მწვრთნელ ბილ ბაუერმენის მიერ. მათ ერთმანეთი გაიცნეს ორეგონის შტატის უნივერსიტეტში.

სწორად გათვლილი მარკეტინგული გადაწყვეტილებების მეშვეობით, Nike-მა კონკურენცია გაუწია, იმ დროისათვის არსებულ ძლიერ ბრენდებს.

ბილ ბაუერმანი იყო ამერიკაში ერთ–ერთი ცნობილი მწვრთნელი მძლეოსნობაში, ფილ ნაიტი კი იყო უნივერსიტეტის სტუდენტი და მისი გუნდის წევრი.

ბაუერმანი არ ეძებდა უკვე ცნობილ სპორტსმენებს, ის  სირბილში ავარჯიშებდა სტუდენტებს.

1972 წელს ის მიიწვიეს ამერიკის მსუბუქი მძლეოსნობის ოლიმპიური ნაკრების მწვრთნელის თანამდებობაზე.

იმ პერიოდში სპორტსმენებს პრაქტიკულად არ ჰქონდათ სპორტული ფეხსაცმლის არჩევანის საშუალება.

ამ პრობლების გადასაჭრელად ნაიტმა შეადგინა გეგმა, რომლის მიხედვითაც გადაწყვიტა შეექმნა ხარისხიანი სპორტული ფეხსაცმელი, რომელიც შეიკერებოდა აზიაში და გაიყიდებოდა ამერიკაში ხელმისაწვდომ ფასად.

აზიურ მწარმოებლად შეარჩია იაპონია, რადგან აქ წარმოება ჯდებოდა იაფი.

1963 წელს ნაიტი გაემგზავრა იაპონიაში და გააფორმა ხელშეკრულება იაპონურ ქარხანასთან, რომელიც შექმნიდა მაღალხარისხიან სპორტულ ფეხსაცმელს ამერიკაში გასაყიდად.

ამერიკაში დაბრუნების შემდეგ ნაიტმა სარბენ ბილიკთან ახლოს, პირდაპირ სატვირთო მანქანიდან დაიწყო ფეხსაცმლის გაყიდვა.

მან გამოიმუშავა 800 დოლარი, ხოლო რამდენიმე წყვილი გაუგზავნა თავის მწვრთნელს-ბილ ბაუერმანს, რომელიც მაშინვე დაინტერესდა ამ საქმით და თავისი სტუდენტის პარტნიორი გახდა.

მოკლე ხანში მათ აიყვანეს პირველი თანამშრომელი – ჯეკ ჯონსონი, რომელიც გაყიდვების მენეჯერი გახდა.

1966 წელს კალიფორნიის შტატის ქალაქ სანტა-მონიკაში გახსნეს Nike-ის პირველი მაღაზია.

მნიშვნელოვანი მოვლენა Nike-ის ისტორიაში მოხდა 1971 წელს, როდესაც სტუდენტმა -კაროლინ დევიდსონმა 30 დოლარად შექმნა კომპანიის ცნობილი ლოგო.

1984 წელს  Nike დებს ხელშეკრულებას კალათბურთის ვარსკვლავთან მაიკლ ჯორდანთან.

კომპანია Nike ამით არ კმაყოფილდება და უშვებს ახალ რეკლამას, სადაც იგი წარმოდგენილია როგორც სპორტული ფეხსაცმლის, ტანსაცმლის, საათების და სხვა სპორტული აქსესუარების გლობალური სპორტული კორპორაცია.

კომპანიის ისტორიაში იყო ჩავარდნებიც, სკანდალებიც და აღმასვლებიც.

კომპანია აგრძელებს ცნობილი სპორტსმენების სპონსორობას, აწყობს საკუთარ სპორტულ შეჯიბრებებს და ქმნის ახალ–ახალ, რევოლუციურ სპორტულ ფეხსაცმელს.

დღესაც, მიუხედავად იმისა, რომ იგი არის ლიდერი სპორტულ ბრენდებს შორის, აწარმოებს აქტიურ, პროფესიონალურ, შთამბეჭდავ სარეკლამო კამპანიას.

1980-იანი წლების ბოლოს, მარკეტინგის დეპარტამენტმა იცოდა, რომ კონკურენცია მაღალი იყო ბაზარზე და გადაწყვიტა გაეკეთებინა კამპანია, რომელიც გაზრდიდა მათ გაყიდვებს.

Just Do It – ეს გახდა ჰიტი, 1988 წელს დაწყებული კამპანია ძალიან წარმატებული იყო კომპანიისთვის, მისი გაყიდვების რაოდენობა $ 800 მილიონამდე გაიზრდა, 1998 წლისათვის გაყიდვებმა 9,2 მილიარდ დოლარს გადააჭარბა.

სწორედ ამ სლოგანის წყალობით გახდა Nike ბაზრის ლიდერი.

2018 წლის 5 სექტემბერს Nike-მა კომპანიის 30 წლის იუბილე აღნიშნა, სახელწოდებით  “Dream Crazy”.

კომპანიამ შექნმა საიუბილეო ვიდეორგოლი, რომელიც Nike-ის ყველაზე შთამბეჭდავ კამპანიად არის მიჩნეული.

თუმცა, ვიდეორგოლმა დიდი  სკანდალი გამოიწვია, რადგან მთავარი გმირი, ამერიკულ საფეხბურთო მოთამაშე კოლინ კაპერნიკია.

კოლინი სკანდალის მიზეზი ჯერ კიდევ 2016 წელს გახდა, როდესაც მან თამაშის წინ, სახლემწიფო ჰიმნი შესრულებისას ფეხზე წამოდგონის ნაცვლად დაიჩოქა.

პროტესტის მიზეზად მან რასობრივი უთანასწორობა დაასახელა. ეს კამპანია იყო ძალიან თამამი ნაბიჯი Nike-ისგან, რომელმაც ბევრის უკმაყოფილება გამოიწვია და ბევრის კეთილგანწყობა მოიპოვა.

Just Do It – Nike-ის ემოციური სლოგანი, რომელიც მომხმარებლებს პრობლემის გადაწყვეტაში ეხმარება, ეს არის მარკეტინგული კამპანიის წარმატების ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი დეტალი.